Jump to content

Press Release: Societe Auguste Vestris - Public Master Class


Jan McNulty
 Share

Recommended Posts

Société Auguste Vestris – Centre de danse du Marais

 

Master class publique

Etude de certaines difficultés de la technique classique :

 

Grands renversés & grands pas fouettés Tours de force de la danse d'homme

Selon les propositions de l'Ecole italienne (Enrico Cecchetti)

 

 

La Scuola Hamlyn de Florence

Créée en 1 963, la Scuola di danza classica Hamlyn est située dans le Palazzo Ricasoli Firidolfi (1 520) en plein cœur de Florence. Les murs du studio sont couverts de fresques de l’école de Giorgio Vasari (1 51 1 -1 574); avec le Centre de danse du Marais (Hôtel de Berlize, vers 1 61 0), ce sont sans doute parmi les plus beaux studios de danse du monde.

 

 

Brenda Hamlyn Bencini, sa fondatrice, se forma en Angleterre et en Italie auprès de disciples directs d’Enrico Cecchetti, notamment Marie Rambert, Stanislas Idzikowski, Nesta Brooking et Carlo Faraboni ainsi qu’avec Vera Volkova. Après une carrière au Ballet Rambert et à La Scala de Milan, ayant épousé un « Florentin pur jus » Mme Hamlyn Bencini introduit en 1 963 la Mé- thode Cecchetti à Florence - nul n’étant prophète en son pays, la Méthode n'y était pratiquement plus enseignée depuis des décennies ! C’est également Mme. Hamlyn Bencini qui introduit en Italie le système d’examens de l’Imperial Society of Teachers of Dancing (ISTD), et propose des cours de formation du corps enseignant dans le cadre de la Cecchetti Faculty de l'ISTD. (Pour un bel entretien avec Mme Hamlyn Bencini Cf. http://www.cicb.org/pioneers/pioneers-brenda-hamlyn-bencini)

 

 

Tant en Italie qu’à l’étranger, la Scuola Hamlyn est rapidement devenue une référence par la compétence de ses enseignants et les excellents résultats de ses élèves, très soutenus et sui- vis. Beaucoup ont pris le chemin des grandes compagnies européennes. Au fil des ans, des professeurs de renom ont rejoint la Scuola Hamlyn pour ensuite la diriger : Franco De Vita (au- jourd’hui Directeur Artistique de l’Ecole de l'American Ballet Theatre, Raymond Lukens (FISTD) et Susan Brooker (aujourd’hui Conseiller du National Training Curriculum d’ABT). En sep- tembre 1999 Mme Nicoletta Santoro, elle-même formée à la Scuola Hamlyn, ancienne soliste du Ballet de Hambourg et de Béjart Ballet Lausanne, fut nommée Directrice de l’Ecole, s’adjoi- gnant plus tard les Vice-directrices actuelles, Alessandra Alberti et Elisa Corsini.

 

 

 

 

Elisa Corsini (LISTD)

Elisa CORSINI a fait ses études à la Scuola Hamlyn avec Franco De Vita, Raymond Lukens, Susan Brooker, Nicoletta Santoro et Alla Ossipenko, réussissant brillamment tous les examens de la Méthode Cecchetti extrêmement virtuose, et dont le caractère ardu fait fuir les tièdes. Pas- sionnée par la pédagogie, désormais chargée de préparer les élèves aux examens Cecchetti de l’ISTD, c’est en 1998 qu’elle commença sa carrière dans l’enseignement. Elle est Authorized Tutor pour l’Enseignement de la Méthode et co-directrice de la Scuola Hamlyn.

 

 

 

Julie Cronshaw (FISTD, Enrico Cecchetti Diploma)

Disciple de Richard Glasstone et Roger Tully, Julie Cronshaw (FISTD) est l’un des professeurs les plus réputés de cette Méthode. Diplômée du Royal Ballet School Teachers Training Course, elle se décida toutefois pour une carrière scénique (Russie, Allemagne et Etats-Unis). Aux Etats-Unis, elle perfectionna auprès de John Prinz, Violette Verdy, Lupe Serrano et Magali Messac, puis devient maître de ballet avant de fonder la Highgate Ballet School à Londres en 1 995 ; ses élèves sont reçues à Elmhurst, l’Ecole du Ballet Royal ou l’English National Ballet Sc- hool. Mlle Cronshaw est professeur invité au CND (2008), auprès des enseignants des Conser- vatoires de Paris (2010), au studio Architanz à Tokyo (2012), au First International Ballet Summer School à Gdynia (2013) et au Cecchetti Centre de Londres. Tout en poursuivant ses recherches sur les principes sous-jacents à la Méthode, elle contribue régulièrement aux bulle- tins de la Cecchetti Society. Voir aussi : http://TheCecchettiConnection.com

 

 

 

NB : Cette master class, offerte aux élèves à titre gracieux par Mlles Corsini et Cronshaw, sera précédée de répétitions le samedi 1 9 mars 201 6 (dans l’après-midi), auxquelles les élèves (jeunes professionnels ou élèves de niveau intermédiaire et avancé uniquement) sont priés de s’enregistrer au préalable au- près de augustevestris@free.fr (pour la France et pays tiers), de info@scuolahamlyn.com pour l’Italie et julie@julieannecronshaw.orangehome.co.uk pour l’Angleterre et l’Ecosse. L’évènement étant par- ticipatif, leurs professeurs sont invités à proposer des problèmes qu’ils souhaiteraient voir traités par les deux enseignants invités. 

 

Link to comment
Share on other sites

English translation ......

 

Company Auguste Vestris - Marais Dance Centre

 

Public masterclass

Study of difficulties of the conventional technique:

 

Great strides whipped knocked & Feats of Strength of the man dancing

According to the proposals of the Italian School (Enrico Cecchetti)

 

 

Scuola Hamlyn Florence

Created in 1963, the Scuola di Danza Classica Hamlyn is in the Palazzo Ricasoli Firidolfi (1520) in the heart of Florence. The studio walls are covered with frescoes of the school of Giorgio Vasari (1 51 1 -1 574); with the Marais Dance Centre (Hall Berlize, around 1 61 0), it is probably one of the finest dance studios in the world.

 

 

Brenda Hamlyn Bencini, its founder, was formed in England and Italy to direct disciples of Enrico Cecchetti, including Marie Rambert, Stanislas Idzikowski, Nesta Brooking and Carlo Faraboni and with Vera Volkova. After a career at the Rambert Ballet and La Scala in Milan, having married a "pure juice Florentin" Ms. Hamlyn Bencini introduced the Me- 1963 Cecchetti method in Florence - no one is a prophet in his country, there Method was virtually taught for decades! It is also Ms. Hamlyn Bencini who introduced in Italy the system of examinations of the Imperial Society of Teachers of Dancing (ISTD), and provides faculty training courses under the Faculty of Cecchetti ISTD . (For a good discussion with Ms. Hamlyn Bencini See http://www.cicb.org/...hamlyn-bencini)

 

 

Both in Italy and abroad, the Scuola Hamlyn has quickly become a reference in the competence of its teachers and the excellent results of his students, very supported and followed screws. Many have gone the way of the big European companies. Over the years, renowned professors joined the Scuola Hamlyn then direct it: Franco De Vita (to-day Artistic Director of the School of American Ballet Theatre, Raymond Lukens (FISTD) and Susan Brooker ( today National Training Curriculum Adviser ABT). In September 1999 Nicoletta Santoro, itself formed at the Scuola Hamlyn, former soloist of the Hamburg Ballet and Béjart Ballet Lausanne, was appointed Director of the School if adjoi- later Gnant current Vice-directors, Alessandra Alberti and Elisa Corsini.

 

 

 

 

Elisa Corsini (listd)

Elisa CORSINI studied at the Scuola Hamlyn with Franco De Vita, Raymond Lukens, Susan Brooker, Nicoletta Santoro and Alla Ossipenko, succeeding brilliantly all exams Cecchetti Method extremely virtuoso, whose difficult character scares lukewarm. Impassioned by pedagogy, now responsible for preparing students for examinations of the Cecchetti ISTD, it was in 1998 that she began her career in education. She Authorized Tutor for Teaching Method and co-director of the Scuola Hamlyn.

 

 

 

Julie Cronshaw (FISTD, Enrico Cecchetti Diploma)

Glasstone disciple of Richard and Roger Tully, Julie Cronshaw (FISTD) is one of the most renowned professors of this method. A graduate of the Royal Ballet School Teachers Training Course, she decided, however, to a stage career (Russia, Germany and USA). In the US, she perfected with John Prinz, Violette Verdy, Lupe Serrano and Magali Messac, then became ballet master before founding Highgate Ballet School in London in 1995; his pupils are received in Elmhurst, Royal Ballet School and the English National Ballet Sc hool. Miss Cronshaw is a visiting professor at the CND (2008), with teachers of vatoires Conservatoire de Paris (2010), the studio Architanz in Tokyo (2012), the First International Ballet Summer School in Gdynia (2013) and Cecchetti Central London . While continuing his research on the principles underlying the method, she contributes regularly to bulletins from the Cecchetti Society. See also: http://TheCecchettiConnection.com

 

 

 

NB: This master class offered to students free of charge by Misses Corsini and Cronshaw, will be preceded by rehearsals Saturday, January 9 201 6 March (in the afternoon) that students (or young professionals and intermediate students advanced only) are requested to register beforehand au near augustevestris@free.fr (for France and third countries), info@scuolahamlyn.com for Italy and julie@julieannecronshaw.orangehome.co.uk for England and Scotland. The event is par- ticipatif, their teachers are invited to propose issues they would like addressed by the two visiting teachers.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Officially provided translation:

 

On Saturday March 19th 2016 at 6.30 pm sharp, the Société Auguste Vestris and the Centre de danse du Marais present a public masterclass on 

 

“Special Difficulties of Classical Technique – Grands renversés, Grands Fouettés & Tours de force of male technique - from the standpoint of Enrico Cecchetti” 

 

 

with Elisa Corsini (Vice-Director, Hamlyn School in Florence, Italy) and Julie Cronshaw (FISTD, Director, Highgate Ballet School, London).  

 

The evening will be introduced by Elizabeth Schwartz, Inspector of Dance for the Conservatories of the City of Paris.   

 

Young dancers from anywhere in Europe (intermediate/advanced & advanced level only) who wish to take part are requested to register first with augustevestris@free.fr.  Students from the UK please register with Julie Cronshaw:  Julie@julieannecronshaw.orangehome.co.uk and students from Italy with info@scuolahamlyn.com.  

 

There will be a rehearsal from 2 to 5 pm on March 19th 2016 at an address which will be given to registered students.  

 

No Advance Registration for the audience:  The Salle Beethoven is a dance studio in a 17th Century building (seating on benches) and the number of spectators is limited, so please arrive at least a quarter of an hour early. 

 

Suggested donation at the door:  10 Euro.  A brochure (in French) with entirely new interviews on the work of Enrico Cecchetti will be available on this occasion. 

 

Venue:  Salle Beethoven, in the Centre de danse du Marais, 41 rue du Temple (75004 Paris). Underground station : Rambuteau or Hôtel de Ville. 

 

 Suggested donation:  €10.

 

Please note that "VESTRIS" cannot provide accommodation for students.

Edited by Janet McNulty
Final sentence added for clarification
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...